Corvette Circus
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Corvette Circus

Association,Club,Forum,Corvette, France, Circuit,Drag,Préparation, Reprogrammation, Le Forum Corvette France, Ecurie Punishment Racing
Le lieu d'échanges privilégié des passionnés de corvettes
 
AccueilAccueil  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-28%
Le deal à ne pas rater :
Brandt LVE127J – Lave-vaisselle encastrable 12 couverts – L60cm
279.99 € 390.99 €
Voir le deal

 

 Filtre à essence

Aller en bas 
2 participants
AuteurMessage
seb-c5
Support
Support
seb-c5


Nombre de messages : 376
Age : 42
Véhicule : Corvette C5 2001 BA
Localisation (Ville, Pays) : Rennes, France
Date d'inscription : 27/07/2009

Filtre à essence Empty
MessageSujet: Filtre à essence   Filtre à essence Empty10/28/2009, 06:06

Salut,
J'ai mon filtre à essence tout neuf, mais pour le changer, il est bien planqué à l'arrière de la voiture la ou les lignes d'échappement se séparent et ma main passe tout juste, alors pour bricoler ça ...

Quelqu'un a déjà fait la manip ?

edit: je viens de voir que normallement le changement du filtre est à 96000km et je suis à 86000km. donc si c'est le cas, j'ai encore 10000 bornes de marge :p
Revenir en haut Aller en bas
mimi77230
Sur le point d'adhérer à l'asso
Sur le point d'adhérer à l'asso
mimi77230


Nombre de messages : 397
Age : 57
Véhicule : Z06 2003
Localisation (Ville, Pays) : 77
Date d'inscription : 26/06/2008

Filtre à essence Empty
MessageSujet: Re: Filtre à essence   Filtre à essence Empty10/30/2009, 13:44

seb-c5 a écrit:
Salut,
J'ai mon filtre à essence tout neuf, mais pour le changer, il est bien planqué à l'arrière de la voiture la ou les lignes d'échappement se séparent et ma main passe tout juste, alors pour bricoler ça ...

Quelqu'un a déjà fait la manip ?

edit: je viens de voir que normallement le changement du filtre est à 96000km et je suis à 86000km. donc si c'est le cas, j'ai encore 10000 bornes de marge :p

Salut Seb C5,

en Anglais pour commencer...
Here you go:
L'outil
Some look like this.
Filtre à essence 7881Filtre à essence Fuelpic1
Document ID# 307691
1999 Chevrolet/Geo Corvette


--------------------------------------------------------------------------------

In-Line Fuel Filter Replacement
Removal Procedure
Tool Required
J 34730-1A Fuel Pressure Gauge


Important
There is no service interval for the fuel filter replacement. Only replace a restricted fuel filter.
Clean the fuel tanks if you find a restricted fuel filter.






Caution
Before servicing any electrical component, the ignition key must be in the OFF or LOCK position and all electrical loads must be OFF, unless instructed otherwise in these procedures. If a tool or equipment could easily come in contact with a live exposed electrical terminal, also disconnect the negative battery cable. Failure to follow these precautions may cause personal injury and/or damage to the vehicle or its components.


Disconnect the negative battery cable.
Relieve the fuel system pressure. Refer to the Fuel Pressure Relief Procedure .
Raise the vehicle. Refer to Lifting and Jacking the Vehicle in General Information.
Lower the left muffler (auto trans equipped vehicles only). Refer to Muffler Replacement in Engine Exhaust.
Clean all the fuel filter/pressure regulator connections and the surrounding areas before disconnecting the fuel pipes in order to avoid possible contamination of the fuel system.
Disconnect the fuel feed pipe quick-connect fitting (1) from the fuel filter/pressure regulator (2). Refer to Quick Connect Fitting(s) Service (Plastic Collar) .
Disconnect the fuel return pipe quick-connect fitting (4) from the fuel filter/pressure regulator (2). Refer to Quick Connect Fitting(s) Service (Plastic Collar) .



Remove the fuel filter/pressure regulator bracket mount nut (2).
Disconnect the fuel system ground strap from the fuel filter/pressure regulator mounting stud.



Disconnect the fuel feed pipe (3) from the outlet side of the fuel filter/pressure regulator (2).



Remove the fuel filter/pressure regulator and bracket (1) from the stud (3).
Cap the fuel pipes in order to prevent possible fuel system contamination.
Remove the fuel filter/pressure regulator from the bracket.
Installation Procedure




Remove the protective caps from the new fuel filter/pressure regulator.
Install the new plastic quick connector retainers on the fuel filter/pressure regulator inlet and outlet tubes. Install the new retainers in the same positions as on the old fuel filter/pressure regulator.
Install the fuel filter/pressure regulator into the bracket.
Remove the caps from the fuel pipes.
Connect the fuel feed pipe (3) to the outlet side of the fuel filter/pressure regulator (2).



Install the fuel filter/pressure regulator and the bracket (1) to the mounting stud (3).



Engage the anti-rotation tab (3) of the fuel filter/pressure regulator bracket (2) into the hole of the tunnel reinforcement (1).



Connect the fuel system ground strap to the fuel filter/pressure regulator mounting stud.

Notice
Use the correct fastener in the correct location. Replacement fasteners must be the correct part number for that application. Fasteners requiring replacement or fasteners requiring the use of thread locking compound or sealant are identified in the service procedure. Do not use paints, lubricants, or corrosion inhibitors on fasteners or fastener joint surfaces unless specified. These coatings affect fastener torque and joint clamping force and may damage the fastener. Use the correct tightening sequence and specifications when installing fasteners in order to avoid damage to parts and systems.


Install the fuel filter/pressure regulator bracket nut (2). Tighten
Tighten the fuel filter/pressure regulator bracket nut to 4.5 N·m (40 lb in).





Connect the fuel return quick-connect fitting (4) to the fuel filter/pressure regulator (2). Refer to Quick Connect Fitting(s) Service (Plastic Collar) .
Connect the fuel feed quick-connect fitting (1) to the fuel filter/pressure regulator (2). Refer to Quick Connect Fitting(s) Service (Plastic Collar) .
Raise the left muffler (auto trans equipped vehicles only). Refer to Muffler Replacement in Engine Exhaust.
Lower the vehicle.
Tighten the fuel filler cap.
Connect the negative battery cable.
Inspect for leaks.
Turn the ignition switch ON for 2 seconds.
Turn the ignition switch OFF for 10 seconds.
Turn the ignition switch ON.
Check for fuel leaks.
Program the transmitters. Refer to Transmitter Programming/Synchronization in Keyless Entry.
Perform the idle learn procedure. Refer to PCM Idle Learn Procedure .
Revenir en haut Aller en bas
seb-c5
Support
Support
seb-c5


Nombre de messages : 376
Age : 42
Véhicule : Corvette C5 2001 BA
Localisation (Ville, Pays) : Rennes, France
Date d'inscription : 27/07/2009

Filtre à essence Empty
MessageSujet: Re: Filtre à essence   Filtre à essence Empty10/31/2009, 08:12

Merci pour toutes ces infos Filtre à essence 493703
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Filtre à essence Empty
MessageSujet: Re: Filtre à essence   Filtre à essence Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Filtre à essence
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Filtre K&N
» filtre a huile
» C est quoi ce filtre ????

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Corvette Circus :: Corvettes toutes générations :: Entretien & Généralités-
Sauter vers:  
Ne ratez plus aucun deal !
Abonnez-vous pour recevoir par notification une sélection des meilleurs deals chaque jour.
IgnorerAutoriser